Tegn medlemskap i Mjølkesyra HER

Priser (link)

Våre åpningstider:

Alle dager kl 06:00 - 22:00 med armbånd

Styret i Mjølkesyra:

Kjersti Flatgård  40216061 
Guro Nyhus 97073655 
Maren Riise  90727029 
Gøran Sæther 41519647

Kontakt oss på e-post:

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

__________________________

Se bilder fra åpningsdagen 15. oktober 2014 her!

__________________________ 

gymsport logo

__________________________

 Utsmykning gjort av 8.trinn valgfag 2014/2015

"Design og redesign":

Veggkunst

___________________________

Sykler

1780643 742287822486415 6799927259286460375 n

Step

10391434 742287872486410 3341119502590000172 n

Lokale inndelt i soner

Mjølkesyra tilbyr sommertrening for kr 800. 50% rabatt for skoleelever/studenter.

Kontakt Kjersti Flatgård på mobil 40216061.

Sol

Vi kjører en gratis basisball-time i olsokuka, onsdag 25. juli kl 18.00 på skoleplassen! Påmelding: SMS med <basisball+navn> til mobil nr 40216061 (Kjersti). 30 plasser, førstemann til mølla!

Fra høsten av utvides Mjølksyras faste gruppeprogram med BasisBall CenterCore! Instruktør er Esten Inge Hilmarsen.

IMG 1119 IMG 1138     IMG 1115

Det ble dessverre ikke stor nok interesse til at vi fikk til bestilling denne gangen, men vi prøver igjen til høsten!

 

Vi tar en ny runde med bestilling av Mjølkesyra klær, bestillingsfrist 15. juni! Om du er interessert, ta kontakt så snart som mulig!

Med Trimtex som leverandør kan Mjølkesyra tilby treningsklær med god kvalitet, med egen profilering og design! Vi har sykkelklær, samt t-skjorte og tights.

Følg link for 3D visning av klærne her.  Følg link til prisliste og størrelser her. (OBS: Noen av klærne finnes også i junior-størrelser)

Om du ønsker å prøve klærne kan vi ordne det, ta kontakt! 

Fast T shirtRun tights longRun tights shortFree shortsElite lightshell RS jacketElite race shirt unisexElite race BIB shortsElite wmn shortsElite wmn shorts

De fleste gruppetimene har tatt sommerferie, men Mjølkesyra ønsker å gi et tilbud til medlemmene også på sommertid.

TURTIPS FRA MJØLKESYRA!thumb Sol

På Tolga har vi flotte områder for tur og trening, og mange har sine favoritter. Vi har samlet noen av disse, og vil gjerne dele de med deg! Kanskje det kan inspirere til å komme deg ut på tur eller trening, eller inspirere deg til å utforske nye områder? Det er turer både for sykkel, joggesko, tursko eller fra hesterygg om så. Tre av "turene" er styrketreningsprogrammer som kan gjøres inne på Mjølkesyra, og som teller med.

De fleste turene er tracket fra MJølkesyra, men du starter din tur akkurat der du vil.

Ute på Mjølkesyra har vi hengt opp kart og beskrivelse for alle turene/øktene, og inne er det registrering av deltakelse/antall økter. Der fører du på hvilken treningstur du har vært på, hver tur har sitt nummer. Det vil bli uttrekkspremiering ved sommerslutt, og vi gleder oss til å se hvor aktiv Mjølkesyra sine medlemmer kan være i sommer! Vi vil også kåre Mjølkesyra sin favoritt-treningstur. Turtipsene er for alle, uansett medlemskap eller ikke, mens registreringen er for Mjølkesyra sine medlemmer.

Lørdag 3. februar inviterer Mjølkesyra og Spinnvill til motivasjonsforedrag og trening med en av norges fremste trenere innen funksjonell trening, Allan Fallrø! Funksjonell trening er gode styrkeøvelser med høy overføringsverdi til dagliglivet. Dette er noe som vil passe alle våre medlemmer, så vi håper mange benytter muligheten og deltar. Påmelding på www.mjolkesyra.ibooking.no, og det er begrenset antall plasser så ikke drøy for lenge med å melde deg på!

Allan Fallrø

Sesongstart for gruppetimer: 16. oktober!

Det er mørkere på kveldene og tid for innetrening! Hjertelig velkommen til en sprek høst på Mjølkesyra, både nye og gamle medlemmer!.

Gruppetimeplanen ligner mye på fjorårets, med noen endringer og noen nyheter. Legg spesielt merke til at det i de første ukene er lagt til nybegynnertimer og veiledningstimer! Påmelding på gruppetimene gjøres på www.mjolkesyra.ibooking.no.

OBS! Kom-i-form på 7 uker har felles påmelding, se mer info nedenfor. Og Veiledningstimene er åpne, her trengs ikke påmelding, bare møt opp, tren og få veiledning på bruk av apparater og utstyr.

 

CrossFit 

Crossfit er en treningsform der man utfører ulike øvelser i sal, i sitt eget tempo. Fokus er på styrke og utholdenhet, og du får brukt hele deg. OBS! Timen er flyttet fram til kl 18.00.

Spinning

Spinning er sykling innendørs til musikk. Instruktøren leder deg gjennom et variert landskap med bakker, spurter og hvileperioder. Timene våre er hovedsakelig  45 – 60 minutter, men vi tilbyr også maratonøkter (90 min eller mer), og introduksjonstimer (30 minutter).

Spinn/styrke

Spinn/styrke er en kombinasjonstime med 45 min spinning etterfulgt av 30 minutter styrketrening i salen.

Step/styrke

Step er satt sammen av enkle og effektive trinn på step-kasse til energisk musikk. Timen er kombinert med styrketrening.

Styrke (coretrening) NY høsten 2017

En styrketime med fokus på kjernemuskulatur. Funksjonell trening for alle aldersgrupper og forutsetninger. Hovedfokus er på øvelser med egen kroppsvekt og i ulike vanskelighetsgrader.

Kom i form på 7 uker

Et 7 ukers treningsopplegg som passer for deg som vil komme i merkbart bedre form på kort tid. Her blir det 3 ukentlige gruppetimer med utholdenhetstrening og styrke. Øvelser og tempo tilpasses deg, så det spiller ingen rolle hva slags form du er i ved oppstart.

Mandag - onsdag - fredag kl 16:30-17:00

Påmelding til hele programmet: SMS med kodeord: PÅMELDING og NAVN til 95 22 40 73 (Christina Hilmarsen)

 

Faste gruppetimer høsten 2017:

Mandag:

Kom-i-form på 7 uker (Felles påmelding)     

kl 16:30 - 17:00        Christina Hilmarsen               

Spinning 45min                

kl. 18:30 - 19:15     Ellen Vibeke Nygjelten /Kari Skancke-Langen

Styrke/bevegelighet 30 min

kl. 19:15 - 19:45     Ellen Vibeke Nygjelten /Kari Skancke-Langen

Tirsdag:

Crossfit 45min

kl. 18:00 - 18:45     Simen Killingmo

Onsdag:

Kom-i-form på 7 uker (Felles påmelding)        

kl. 16:30 - 17:00     Christina Hilmarsen              

Styrke (Coretrening) 45 min   

kl. 19:00 - 19:45     Erika Ringnes Gjelten   

Spinning 60min 15                

kl. 20:00 - 21:00     Svein Ola Nygjelten      

Torsdag:

MorgenSpinn 45min              

kl. 06:15 - 07:00     Esten Inge HIlmarsen   

Step/styrke 60min                  

kl. 20:00 - 21:00     Kjersti Sundberg Flatgård

Fredag:

Kom-i-form på 7 uker (Felles påmelding)             

kl. 16:30 - 17:00     Christina Hilmarsen                 

HelgeSpinn 60min                   

kl. 17:00 - 18:00     Svein Ola Nygjelten      

Søndag:

Rocke-spinn 60-90min               

kl. 20:00 - 21:00     Pål Sverre Flatgård (Christina Hilmarsen)   

 

Ny sesong for gruppetimer på Mjølkesyra er planlagt og lagt ut på www.mjolkesyra.ibooking.no for påmelding. Vi fortsetter som før jul, men har tre nye timer som viderefører Kom-i-form opplettet vi hadde i høst. Disse timene er selvfølgelig åpen for alle, ikke bare de som deltok i høst!

Mandag (oppstart uke 1): Spinning 45 min med påfølgende styrke 30 min, separat påmelding på timene, delta på en eller begge. Om du bare deltar på styrke, møtt ferdig oppvarmet.

Onsdag (oppstart uke 2): Spinning 45 min med påfølgende styrke 15 min.

Vi ønsker alle våre medlemmer et riktig godt nytt år, og gleder oss til fortsatt trivsel og gode treningsøkter i året som kommer.
Hilsen styret.

Godtnyttar

 

Vi valgte i høst å ta bort musikkanlegget fordi det noen ganger ble brukt slik at det forstyrret andre medlemmer og gruppetimer. Etter dette har vi fått mange henvendelser om at det savnes musikk. Vi jobber derfor med å finne en erstatning med bakgrunnsmusikk fra radio.
I tillegg kunne vi gjerne tenke oss å få til faste styrke/vekttrenings-timer hvor treningsformen blir selvstendig, men hvor en el. to kan ta ansvar for veiledning om noen av behov for det. Ta gjerne kontakt om du kan/vil bidra :-)
Vi setter pris på alle tilbakemeldinger og ønsker i postkassa og direkte til oss i styret. For å finne de beste løsningene sammen, trenger vi navn og telefonnummer. Sammen kan vi gjøre Mjølkesyra enda bedre! :-)
Hilsen Styret

 Se informasjon om gruppetimene og andre tilbud her. 

Se her hvordan du kan melde deg på gruppetimer på www.mjolkesyra.ibooking.no.

MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG SØNDAG
Spinning 45min
Kl. 18:30-19:15
Instr. MT/EVN
Cross-Fit Nybegynner
Kl. 18:30-19:00
Instr. SK
Brelett
Kl. 10:00-11:00 Instr. CH
Morgenspinn 
Kl. 06:15-07:00 Instr. EIH/KSL
Helgespinn 60min
Kl. 17:00-18:00
Instr. SON
Spinning 60min
Kl. 20:00-21:00
Instr. CH/PSF
(Sporadisk)
Styrke
Kl. 19:15-19:45
Instr. MT/EVN
Cross-Fit
Kl. 19:00-19:45
Instr. SK
Spinning Nybegynner
Kl. 19:00-19:45
Instr. SON
Step
Nybegynner
Kl. 19:00-19:45
Instr. KSF
Styrke
Kl. 18:00-18:30
Instr. EVN
Spinning 60min
Kl. 20:00-21:00
Instr. SON
Step
Kl. 20:00-21:00
Instr. KSF
           

Påmelding: www.mjolkesyra.ibooking.no
Oppstart gruppetimer uke 42 (Brelett uke 43)

Nybegynnertimer kjøres oktober og november


Vi tilbyr i høst et treningsopplegg utviklet av forskere ved NTNU, som passer for deg som vil komme i merkbart bedre form på kort tid. Her blir det 3 ukentlige gruppetimer med utholdenhetstrening og styrke. Øvelser og tempo tilpasses deg, så det spiller ingen rolle hva slags form du er i ved oppstart.

Mandag - onsdag - fredag 16:30-17:15
Oppstart 17. oktober

Påmelding til hele programmet: SMS med kodeord: PÅMELDING og NAVN til 95 22 40 73 (Christina Hilmarsen)

Dette blir en skikkelig kick-start på treningsvinteren, meld deg på! Om du ikke kan delta på alle gruppetimene, det er selvfølgelig mulig å ta noen timer som egentrening når det passer deg :-)

 GENERAL-
 SPONSORER:
TOS 
TolgaBilEikStor

 

HOVEDSPONSORER:

FESTE kvadrat

Fias proff

Tine

 

SE ALLE VÅRE SPONSORER

 



Synspunkter eller kommentarer ta kontakt med ansvarlig Ingar Brennmoen

Webløsning ©basert på Joomla